Hvis strømmen svigter

Hvis strømmen svigter

 

Tag den med ro, hvis strømmen svigter og følg disse gode råd om, hvad du selv kan gøre.

Hvis strømmen svigter, så tag den med ro. Ring ikke straks til SEAS-NVE, men tjek om naboerne også mangler strøm. Hvis strømmen også er forsvundet hos naboerne, er der sandsynligvis et strømsvigt i et større område, og så har SEAS-NVE allerede registreret fejlen.

 

Tjek din egen installation

Hvis du er den eneste bolig på vejen uden strøm, er det en god ide at kontrollere din egen installation. Tjek først om HFI eller HPFI relæet er slået fra, eller om sikringerne er sprunget. Både sikringer og relæer findes som regel ved elmåleren. Såfremt alt er i orden ved elmåleren, skal du kontakte SEAS-NVE eller din el-installatør. Bemærk, at det er for din egen regning, hvis fejlen skyldes dit anlæg inkl. stikledning.

 

Ved større strømafbrydelser

Hvis større områder er ramt af strømafbrydelser i længere tid (mere end 6 timer), bør du lytte til regionalradioen, som løbende udsender informationer om større strømafbrydelser.


Du kan også kontakte familie eller venner, hvis de har strøm. Så kan de følge situationen på SEAS-NVE's hjemmeside, som bliver opdateret løbende ved større strømafbrydelser. Måske har du også en mobiltelefon eller en bærbar pc med internetadgang.

 

Tips når strømmen er væk

Hvis der er varslet storm, hvor det kan forventes, at der vil forekomme strømsvigt, er det en god ide at sørge for, at mobiltelefonen er opladt. Det er også en god ide altid at have følgende i huset:

  • stearinlys og tændstikker
  • lommelygte
  • batterier til transistorradioen
  • ekstra sikringer liggende ved gruppetavlen

Husk at tjekke pære og batterier til lommelygte og radio med jævne mellemrum.

 

Elsikkerhed

El kan være livsfarligt, hvis du ikke omgås el med forsigtighed. Vi har samlet en række gode råd om elsikkerhed her på hjemmesiden.

 

Læs gode råd om elsikkerhed 

Kontakt SEAS-NVE
70 29 29 29
Mandag til fredag
Telefontider: 08.00-18.00
Åbningstider: 08.00-16.00
Weekend og helligdage lukket
70 29 24 44
Telefontider: Mandag-fredag
klokken 08.00 - 17.00
Weekend og helligdage lukket
70 29 24 44
Telefontider: Mandag-fredag
klokken 08.00 - 18.00
Weekend og helligdage lukket
70 29 24 44
Telefontider:
Mandag-fredag 08.00-21.00
Weekend/helligdage 10.00-16.00
70 29 29 00
Åbningstider: Mandag-fredag
klokken 08.00 - 16.00
Weekend og helligdage lukket
70 29 29 29
Uden for normal arbejdstid viderestilles til Netcentret
Skriv eller ring til os

Undgå ventetid

Der er bestemte tidspunkter i løbet af dagen, hvor vi typisk får mange opkald. På illustrationen til højre kan du se, hvornår på dagen du kan forvente mindst mulig risiko for ventetid.

Kundecenter
Telefon: 70 29 29 29
Fax: 70 29 29 11
Telefontider: Mandag-fredag kl. 08.00 - 18.00
(lukket på alle helligdage)
kundecenter@seas-nve.dk

Fiber kundecenter
Telefon: 70 29 24 44
Telefontider: Mandag-fredag kl. 08.00 - 17.00
(Weekend og alle helligdage lukket)

Reception og omstilling
Telefon: 70 29 29 00
Fax: 70 29 29 11
Mandag-fredag kl. 08.00 - 16.00
(lukket på alle helligdage)

Strømafbrydelser
Telefon: 70 29 29 29 (uden for normal
arbejdstid viderestilles til Netcentret)





Skriv til os
Send os dit spørgsmål, og du vil få svar hurtigst muligt
inden for normal arbejdstid. Har du spørgsmål til din
regning, bedes du anføre dit kundenummer.

 * 
Kundenummer: * 
Navn: * 
Adresse: * 
Postnr. og by: * 
E-mail: *
Telefonnr: * 
Dit spørgsmål: *