Få tilskud til elvarme

Elvarme

 

Du kan få nedsættelse af elafgiften, hvis elvarme er din primære opvarmningsform i din bolig.

 

Hvis din bolig er elopvarmet og har et årligt forbrug på mere end 4.000 kWh, kan du få en nedsættelse af elafgiften på den del af forbruget, der overstiger de 4.000 kWh.

 

Det gælder også for sommerhuse, hvis du har fået en tidsbegrænset dispensation til helårsbrug.

 

Læs mere på SKAT's hjemmeside om Regler for elektricitet til opvarmning af helårsboliger (elvarmeafgift)


 

Primære opvarmningsform

 

Du kan kun få nedsættelsen, hvis elvarmen er den primære opvarmningsform i din bolig. Elvarme defineres som alle former for elvarme - også varme fra varmepumper.

 

Du kan mere end halvere din elafgift på dit forbrug højere end 4.000 kWh per år.  Elreduktionen og elafgiften gælder per 1. januar 2014.

  • Din reduktion er 52,625 øre per kWh inklusive moms  
  • Din elafgift for dit forbrug højere end 4.000 kWh per år bliver
    104,124 - 52,625 = 51,50 øre per kWh inklusive moms.

Bemærk! Reduktionen gives ikke med tilbagevirkende kraft.  Modtager du i forvejen elreduktion vil du automatisk få den nye sats og du behøver ikke at tilmelde dig igen.


 

Sådan gør du?

 

Du kan kun få nedsættelsen, hvis din bolig er opført som elopvarmet i Bygnings- og Boligregistret (BBR).

 

Send din BBR-meddelelse til kundecenter@seas-nve.dk eller kontakt os på tlf. 70 29 29 29 på hverdage mellem kl. 8 og 18.

 

 

Du har ansvaret for at registrere din bolig

 

Det er dit ansvar, som kunde, at få registreret boligens elvarme i BBR-registret og du skal ligeledes efterfølgende informere elnetvirksomheden om dette. Det betyder for dig som kunde, at SEAS-NVE tidligst kan give dig reduktion i elafgiften, når følgende betingelser er opfyldt:

 

  • Du har fået ændret oplysningerne i BBR-registret, hvilket typisk skal gøres hos kommunen.
  • Du skal derefter orientere SEAS-NVE om ændringen.

 

Du kan ikke få nedsat elafgiften med tilbagevirkende kraft.

 

Som kunde med elvarme som hovedvarmekilde i helårsboligen skal du desuden huske, at du også selv har ansvaret for at informere SEAS-NVE, hvis du ikke længere er berettiget til reduktionen. Det er faktisk strafbart for elvarmekunder, hvis du som kunde undlader at informere elnetvirksomheden, SEAS-NVE, når betingelserne for reduktionen bortfalder.


Er du i tvivl om du allerede får elvarmereduktion?

Så kan du her se, hvordan din elregning skal se ud og læse trin for trin, hvordan du får det.


Læs mere om elvarmereduktion

Kundeservice

Kundefokus

Telefon 70 29 29 29
Mandag-fredag kl. 8-18

Spørgsmål og svar

Skriv til os

Få energirådgivning

Energirådgivning

Kontakt energirådgiverne og få rådgivning om alt, der har med energiforbruget i dit hjem at gøre.

Kontakt SEAS-NVE
70 29 29 29
Mandag til fredag
Telefontider: 08.00-18.00
Åbningstider: 08.00-16.00
Weekend og helligdage lukket
70 29 24 44
Telefontider: Mandag-fredag
klokken 08.00 - 17.00
Weekend og helligdage lukket
70 29 24 44
Telefontider: Mandag-fredag
klokken 08.00 - 18.00
Weekend og helligdage lukket
70 29 24 44
Telefontider:
Mandag-fredag 08.00-21.00
Weekend/helligdage 10.00-16.00
70 29 29 00
Åbningstider: Mandag-fredag
klokken 08.00 - 16.00
Weekend og helligdage lukket
70 29 29 29
Uden for normal arbejdstid viderestilles til Netcentret
Skriv eller ring til os

Undgå ventetid

Der er bestemte tidspunkter i løbet af dagen, hvor vi typisk får mange opkald. På illustrationen til højre kan du se, hvornår på dagen du kan forvente mindst mulig risiko for ventetid.

Kundecenter
Telefon: 70 29 29 29
Fax: 70 29 29 11
Telefontider: Mandag-fredag kl. 08.00 - 18.00
(lukket på alle helligdage)
kundecenter@seas-nve.dk

Fiber kundecenter
Telefon: 70 29 24 44
Telefontider: Mandag-fredag kl. 08.00 - 17.00
(Weekend og alle helligdage lukket)

Reception og omstilling
Telefon: 70 29 29 00
Fax: 70 29 29 11
Mandag-fredag kl. 08.00 - 16.00
(lukket på alle helligdage)

Strømafbrydelser
Telefon: 70 29 29 29 (uden for normal
arbejdstid viderestilles til Netcentret)





Skriv til os
Send os dit spørgsmål, og du vil få svar hurtigst muligt
inden for normal arbejdstid. Har du spørgsmål til din
regning, bedes du anføre dit kundenummer.

 * 
Kundenummer: * 
Navn: * 
Adresse: * 
Postnr. og by: * 
E-mail: *
Telefonnr: * 
Dit spørgsmål: *