• Privat
  • Erhverv
  • Offentlige
  • Gadelys
  • Om SEAS-NVE
  • Karriere
  • Driftinfo
  • Selvbetjening
SEAS-NVE Logo LOG IND
  • El
  • Naturgas
  • Energirådgivning
  • Selvbetjening
  • Kontakt
  • Tilmeld dig nyhedsbrevet
  • Søg
  • Privat
  • Erhverv
  • Offentlige
  • Gadelys
  • Om SEAS-NVE
  • Karriere
  • Driftinfo
  • Selvbetjening
Du er her: Forside > Erhverv > Nyhedsbrev > 2018 > Juni > Tekniske serviceledere savner efteruddannelse
Nyhed - 19. juni 2018

Tekniske serviceledere savner efteruddannelse

To-maend-ved-varmeanlaeg-DTU

Rollen som serviceleder er i hastig forandring på grund af stadig mere kompleks, digital styring af tekniske anlæg. Derfor har SEAS-NVE udviklet et nyt uddannelseskoncept, hvor vi kommer til jer og underviser i energirigtig drift af jeres anlæg.

I dag bliver de fleste tekniske anlæg leveret med digitale styringssystemer, som giver langt flere muligheder for at optimere drift og energiforbrug end før i tiden. Men det gør også anlæggene mere komplekse, og det stiller nye krav til de servicefolk, der har det daglige ansvar.

– Før i tiden var for eksempel varmestyring måske mest et spørgsmål om at skrue op eller ned for kedelanlægget efter behov. I en moderne kedelcentral er der langt flere valgmuligheder, og hvis man ikke helt kan gennemskue, hvordan de spiller sammen, går man nemt glip af gode energibesparelser, siger Jørgen Bæklund, Business Manager i SEAS-NVE.

Lad os uddanne jeres serviceledere

Vores energirådgivere er eksperter i energirigtig drift ved hjælp af digitale styringssystemer, og vi kan tilbyde at undervise jeres servicemedarbejdere i de anlæg, de arbejder med til daglig. Det giver en række fordele, herunder:

• Relevant og værdifuld viden som kan overføres direkte til det daglige arbejde
• En dybere forståelse af gængse, digitale styringssystemer
• Mere effektiv drift med langtidsholdbare energi- og CO2-besparelser
• Kortere reaktionstid på behov for justering eller anlægsændring
• Mindre afhængighed af eksterne serviceaftaler
• Forlængelse af anlæggenes levetid
• Nye udfordringer og øget arbejdsglæde
• Mulighed for teknisk sparring med vores rådgivere efter gennemført kursus

Først gennemgås anlæggene

Servicelederen og energirådgiveren gennemgår sammen anlæggene med fokus på blandt andet: Driftsparametre (CTS), justeringsmønstre, varmekurver, blandesløjfer, afkøling, pumper, varmevekslere og kedler. Undervejs introduceres servicelederen til grundprincipperne for anlægsoptimering og instrueres i selv at foretage justeringer.

Handlingsplan og opfølgning

Energirådgiveren udarbejder derefter en handlingsplan, for hvilke ændringer servicelederen skal udføre for at opnå en mere energirigtig drift. Efter cirka en måned kontakter vi servicelederen for at følge op på udviklingen.

Større viden – mindre outsourcing

I takt med at servicelederens viden om anlæggene vokser, kan I også vælge at hjemtage flere outsourcede serviceopgaver. Det giver ikke alene gode besparelser, men også et mere helstøbt fokus på energirigtig drift.

Vil du vide mere?

Hvis jeres serviceleder(e) har brug for målrettet efteruddannelse, så jeres anlæg altid bruger så lidt energi som muligt, så er du velkommen til at kontakte os for mere information. 

Læs mere i dette produktark. 

    Del denne side

  • Del på Facebook
  • Del på LinkedIn
  • Del på Twitter
  • Kontakt
  • Print

SEAS-NVE

SEAS-NVE A.m.B.A
Hovedgaden 36
4520 Svinninge
CVR nr. 6851 5211
info@seas-nve.dk

Kundeservice:
Telefon: 70 29 29 29
kundecenter@seas-nve.dk

Sociale medier

© 2019 SEAS-NVE. Alle rettigheder forbeholdes.

OM SEAS-NVE

  • Om koncernen
  • Karriere
  • Presse
  • English

Få hjælp

  • Regninger
  • Flytning
  • Kontakt os
  • Kundeservice

Information

  • Persondatapolitik
  • Cookiepolitik
  • Copyright
  • Klage og rettigheder