Nyhed - 24. maj 2019
Forbrugerejede selskaber har fingeren på pulsen, når det drejer sig om at designe troværdige og brugervenlige hjemmesider. Det viser en ny analyse som Usergap og Novicell har lavet for fagmediet energiwatch.dk.
Fire selskaber skiller sig ud
500 testpersoner har i undersøgelsen afprøvet og nærlæst 12 danske energiselskabers hjemmesider. De har haft særligt fokus på design, brugervenlighed, inspiration, troværdighed og indhold. SEAS-NVE skiller sig sammen med tre andre forbrugerejede selskaber klart ud som samlede vindere, skriver energiwatch.dk. På kategorien ’Troværdighed’ indtager SEAS-NVE førstepladsen.
”Vi arbejder løbende med at udvikle vores webunivers, så det har en struktur, der er nem at overskue og har de funktioner, som vores brugere efterspørger”, fortæller teamleder Anne Pontoppidan Thyssen fra SEAS-NVE’s kommunikationsafdeling. Hun er særlig tilfreds med, at SEAS-NVE klarer sig så godt på kategorien ”Troværdighed”, for det viser, at brugerne har tillid til siden.
”Som forbrugerejet andelsselskab har vi en særlig forpligtelse til at være gennemsigtige og åbne. Det er en af de vigtigste rettesnore for vores arbejde med kommunikation til vores andelshavere og kunder. Så jeg er stolt over, at vi netop lykkes så godt på det kriterie”, siger Anne Pontoppidan Thyssen uddybende.
Forventningerne er høje
Fra Novicell, der er et digitalt konsulenthus med 20 års erfaring, siger Kim Dolleris, at forventningerne fra kundernes side er høj:
”Men der er stor forskel på, hvordan selskaberne tilfredsstiller forventningerne. Nogen skuffer meget, især for mobil-brugere, mens andre leverer over forventning. Det kan have stor betydning i en meget konkurrencepræget branche”.
I 2019 har cirka 255.000 brugere besøgt seas-nve.dk.