I perioden mellem april 2011 og maj 2013 testede SEAS-NVE en håndombygget elbil.
Projekts formål var at undersøge om en elbil kunne bruges som internt postbil mellem SEAS-NVE hovedsæder Haslev og Svinninge.
For at teste dette anskaffede SEAS-NVE i samarbejde med Energistyrelsen sig en førstegenerations håndombygget elvarevogn, en Fiat Fiorino EV. Bilen kørte dagligt 120 km og har totalt kørt 29.000 km i projektperioden fra april 2011 til maj 2013.
Chaufføren har været glad for bilen og har især værdsat at bilen var så støjsvag og den gode accelerationskraft. Overordnet set har elpostbilen, i nogen grad, indfriet forventningerne til funktionalitet og komfort, og den har samtidig kunne gennemføre strækningen uden de store problemer.
Forsøget måtte desværre stoppes før tid, da elbilens motorkontrol eksploderede under en reparation, og det viste sig ikke at være økonomisk forsvarligt at anskaffe en ny. Batteriet havde på dette tidspunkt ikke vist tegn på slid, hvilket var meget positivt.
Den håndombyggede Elpostbil kostede i 2010 483.000 kroner, men allerede få år senere kunne man få en lignede seriefremstillet elbil til 139.000 kroner. Så udviklingen er gået stærkt og viser samtidig, hvor stor en fremtid elbiler har, hvis denne udvikling fortsætter.