• Privat
  • Erhverv
  • Offentlige
  • Gadelys
  • Om SEAS-NVE
  • Karriere
  • Driftinfo
  • Kundeservice
SEAS-NVE Logo
  • Andelsselskab
    • Et moderne andelsselskab

      • Andelsselskab

      Repræsentantskabet

      • Repræsentantskabet
      • At være medlem
      • Bliv medlem

      Repræsentantskabet

      • Mød repræsentanterne

      Repræsentantskabsvalg

      • Stil op til repræsentantskabet
  • Ansvarlighed
    • Vi støtter

      • Donationer
      • Ildsjælepris
      • Crowdfunding

      Grøn vision

      • Vores grønne vision
      • Vindmøller - Den Store Guide
      • Grøn energi - Den Store Guide

      Samfundsansvar

      • CSR
      • Miljøpolitik for SEAS-NVE
  • Koncernen
    • Koncernen

      • Om koncernen
      • Forretningsområder
      • Selskabsstruktur

      Ledelse

      • Repræsentantskabet
      • Bestyrelsen
      • Koncernledelsen

      Udvikling

      • Projekter
  • Magasin
  • Presse
  • Årsrapporter
  • Søg
  • Privat
  • Erhverv
  • Offentlige
  • Gadelys
  • Om SEAS-NVE
  • Karriere
  • Driftinfo
  • Kundeservice
Du er her: Forside > Om SEAS-NVE > Udvikling > Forsøg med elpostbil

Forsøg med elpostbil

Elbiler

I perioden mellem april 2011 og maj 2013 testede SEAS-NVE en håndombygget elbil.

Projekts formål var at undersøge om en elbil kunne bruges som internt postbil mellem SEAS-NVE hovedsæder Haslev og Svinninge.

For at teste dette anskaffede SEAS-NVE i samarbejde med Energistyrelsen sig en førstegenerations håndombygget elvarevogn, en Fiat Fiorino EV. Bilen kørte dagligt 120 km og har totalt kørt 29.000 km i projektperioden fra april 2011 til maj 2013.

Chaufføren har været glad for bilen og har især værdsat at bilen var så støjsvag og den gode accelerationskraft. Overordnet set har elpostbilen, i nogen grad, indfriet forventningerne til funktionalitet og komfort, og den har samtidig kunne gennemføre strækningen uden de store problemer. 

Forsøget måtte desværre stoppes før tid, da elbilens motorkontrol eksploderede under en reparation, og det viste sig ikke at være økonomisk forsvarligt at anskaffe en ny. Batteriet havde på dette tidspunkt ikke vist tegn på slid, hvilket var meget positivt.

Den håndombyggede Elpostbil kostede i 2010 483.000 kroner, men allerede få år senere kunne man få en lignede seriefremstillet elbil til 139.000 kroner. Så udviklingen er gået stærkt og viser samtidig, hvor stor en fremtid elbiler har, hvis denne udvikling fortsætter.

Senest redigeret: 31-05-2018

    Del denne side

  • Del på Facebook
  • Del på LinkedIn
  • Del på Twitter
  • Kontakt
  • Print
  • Download rapporten

    Læs mere om SEAS-NVEs elpostbils forsøg

SEAS-NVE

SEAS-NVE A.m.B.A
Hovedgaden 36
4520 Svinninge
CVR nr. 6851 5211
info@seas-nve.dk

Kundeservice:
Telefon: 70 29 29 29
kundecenter@seas-nve.dk

Sociale medier

© 2019 SEAS-NVE. Alle rettigheder forbeholdes.

OM SEAS-NVE

  • Om koncernen
  • Karriere
  • Presse
  • English

Få hjælp

  • Regninger
  • Flytning
  • Kontakt os
  • Kundeservice

Information

  • Persondatapolitik
  • Cookiepolitik
  • Copyright
  • Klage og rettigheder