SEAS-NVE er et andelsselskab, og det betyder, at når en regning ikke bliver betalt, bliver den fordelt ud på de øvrige andelshavere og kunder. Det synes vi ikke er rimeligt, ligesom du sikkert heller ikke har lyst til at betale for andre. Vi ønsker, at afregningen skal være fair og præcis for alle, og som andelsejet energiselskab ønsker vi ikke, at fællesskabet taber penge. Derfor prøver vi at hjælpe vores kunder med at betale til tiden. Hver gang.
Sikkerhed for fremtidig betaling
Hvis en kunde ikke betaler sine regninger til tiden, kan vi bede kunden om at betale et depositum som sikkerhed for fremtidig betaling.
Vi stiller altid kravet ud fra en individuel vurdering af den enkelte kunde, og kun hvis kunden gennem lang tid og flere gange ikke har betalt sine regninger til tiden. Og vi følger naturligvis de gældende regler på området. Der er som nævnt tale om et depositum, og det betyder, at vi tilbagebetaler beløbet, hvis betalingsfristerne overholdes i en periode på 12 måneder i træk.
Betalingsservice gør livet lettere
Hvis du modtager dine regninger som indbetalingskort, kan du med fordel tilmelde dig betalingsservice, så dine regninger automatisk bliver betalt, hvis der er penge på kontoen. På den måde kan du både spare gebyret på 25 kroner per indbetalingskort og sikre dig, at regningerne bliver betalt til tiden.
Tilmeld dine regninger til Betalingsservice her
Har du spørgsmål om ubetalte regninger?
Du er altid velkommen til at kontakte os med spørgsmål om ubetalte regninger. Så hjælper vi dig med at finde en løsning. Send os en mail på restance@seas-nve.dk, eller ring på 70 29 21 60. Vi har åbent klokken 9.00 til 16.00 på alle hverdage.