• Privat
  • Erhverv
  • Gadelys
  • Job
  • Driftinfo
  • Kundeservice
  • Om os
SEAS-NVE Logo LOG IND
  • El
    • Produkter

      • Vores elprodukter
      • Dine fordele

      Få hjælp

      • Regning
      • Flytning
      • Din selvbetjening

      Priser

      • Prisoversigt
      • Eldeklaration
  • Naturgas
    • Produkter

      • Vores naturgasprodukter
      • Dine fordele

      Serviceaftale

      • Bestil serviceaftale

      Nyt gasfyr

      • Få hjælp til udskiftning af dit gasfyr
      • Lån til nyt gasfyr

      Få hjælp

      • Regning
      • Flytning
      • Din selvbetjening
      • Jeg kan lugte gas! Hvad gør jeg?
      • Din guide om naturgas
  • Spar energi
    • El

      • Spar el
      • Hårde hvidevarer
      • Belysning
      • Standby
      • Spar el i sommerhuset

      Varme

      • Spar varme
      • Isolering
      • Opvarmningsformer
      • Vinduer
      • Spar varme i sommerhuset

      Vand

      • Spar vand
      • Bad
      • Toilet
      • Opvask
      • Tøjvask
      • Spar vand i sommerhuset

      Få hjælp

      • Kom godt i gang
      • Få energirådgivning

      Få nyheder på e-mail

      • Nyheder fra 2020
      • Tilmeld dig nyheder
  • Dine fordele
  • Søg
  • Privat
  • Erhverv
  • Gadelys
  • Job
  • Driftinfo
  • Kundeservice
  • Om os

edc samarbejde

EDC samarbejder med SEAS-NVE om el og naturgas

edc kunder

Giv kunderne én ting mindre at tænke på

Alle EDC’s kunder, der henvises til SEAS-NVE Strømmen via VS, kan nemt tilmelde sig el og naturgas, så det er klar allerede fra indflytningsdagen. Kunden har således én ting mindre at tænke på. 

Kunden risikerer dermed ikke upåagtet at få sælgers el- eller naturgasselskab. Og I, som mægler, mister ikke jeres henvisningshonorar, fordi kunden selv tilmelder sig hos en elleverandør, eller fordi kunden får det naturgasselskab, der har forsyningspligten i området. (Forsyningspligt gælder kun på gasområdet, hvor SEAS-NVE Strømmen i dag har forsyningspligten).

Elproduktet er uden binding, men vær opmærksomme på, at naturgasproduktet er med 6 måneders binding. Til gengæld så har vi samlet naturgasregningen, så kunden kun får én samlet regning (både forbrug og distribution).

elforbrug

SEAS-NVE samarbejder med EDC om at gøre elforbruget grønnere

EDC’s kunder får 100% grøn strøm fra danske solcelleanlæg og vindmøller, når de vælger SEAS-NVE via EDC. 

SEAS-NVE’s elprodukt, BasisEnergi Sol&Vind, overholder kravene til ét blad af to i bladmærkeordningen.

Udskriv Salgsflyeren i farver og udlever den til dine kunder, eller send den i en mail som pdf-fil (naturligvis efter forudgående kundeaccept)

Hent salgsflyer
mand og kvinde taler
COOP bonus

Hos SEAS-NVE kan kunderne få Coop bonus

  • Er kunden medlem hos Coop, kan de få årsbonus på deres private el- og naturgasaftal hos SEAS-NVE.
  • Når man vælger Coop bonus første gang på sin el- eller naturgasaftale får man 100 kroner i velkomstbonus
  • Derefter får man en årsbonus hvert år, som kan bruges når som helst i Coop’s online shops og fysiske butikker
Læs mere om Coop bonus

citat

”Det tager 10 sekunder at tjene 600 kroner – og da vi laver cirka 10 elaftaler med SEAS-NVE om måneden, er det er de letteste 6.000 kroner vi nogensinde har tjent.” 

Martin Strandfelt
EDC Strandfelt A/S i Tåstrup.

Sådan er kundens oplevelse

1. Få samtykke fra kunden og send henvisning på el og/eller gas via VS

2. Kunden accepterer henvisningen fra mægler

3. Kunden udfylder sin bestilling hos SEAS-NVE

4. Kunden får en webkvittering

5. Kunden får en e-mail kvittering

6. Kunden får en e-mail med produktaftale og vilkår

7. Status på kundehenvisningen kan følges i VS

Hjælp kunden på vej og øg din succesrate

En henvisning ses på kunden i VS under aktiviteter. Her ser du let om kunden er kommet videre i sin proces eller evt. ikke fik brugt sit link til partneren.

Status feltet viser om kunden har brugt sit link

Hvis feltet er blankt har kunden sandsynligvis ikke brugt sit link endnu og dermed ikke bekræftet partnerens bestillingsformular. SEAS-NVE opdaterer status to gange om ugen, så hav dette i baghovedet, når du taler med kunden. 

Du kan opleve disse Lead status tekster:

Blank (ingenting)
Kunden har ikke benyttet sit link endnu (SEAS-NVE har ikke modtaget kundens bestilling)

Sag i gang
Kunden har brugt sit link og har sendt sin bestilling til SEAS-NVE – kunden modtager bekræftelse og leveringsaftale.

Afbrudt
Kunden fortrød og andre forhold.

Ny kunde
En aftale er indgået – hvis ikke kunden fortryder, vil der komme en provision

Afsluttet
Provision er afregnet til EDC

Afvist
Henvisning var en dublet, kunden havde misforstået, kunden afvist i kredittjek m.v.

Gode vaner – tjek status og følg op (hjælp kunden videre og få mere i provision)

Når du har kunden/sagen åben i VS alligevel, sæt da tid af i kalenderen til opfølgning.
Gør henvisning og opfølgning på henvisningen til en fast del af din proces, og få større succes.

El – Aflæsning og indberetning målerdata

Bestilling

VIGTIGT: Navn i VS skal udfyldes korrekt, da det automatisk bliver overført til bestillingen

Aflæsning og indberetning af målerdata

SEAS-NVE foretager automatisk aflæsning jf. den tilflytningsdato køber har oplyst i sin elbestilling.
Ønskes anden skæringsdato end den oplyste tilflytningsdato, skal mægler sende direkte besked til SEAS-NVE på edc@seas-nve.dk

Mest stillede spørgsmål

Hvis skæringsdatoen skal ændres, efter kontrakten er indgået?
Dette meddeles STRAKS eller så hurtigt som muligt til SEAS-NVE, og helst på telefon 70 29 24 14 alternativt på edc@seas-nve.dk (OBS behandlingstid er ca. 3 hverdage). Har vi allerede registreret en skæringsdato i Datahubben så kan det desværre ikke længere ændres (”DataHubben” er Danmarks samlede database med elkunder. Databasen er styret og ejet af Energinet)

Hvis kontrakten skal træde i kraft før eller på dagsdato?
  • Her anvendes datoen efter dagsdato på bestillingssiden
  • Efter bestillingen er gennemført sendes e-mail til edc@seas-nve.dk med oplysning om dato

Hvis kunden har en eksisterende aftale i andet selskab?
Så opsiges denne aftale automatisk, hos det eksisterende selskab, når en ny aftale bestilles hos SEAS-NVE

Hvis kunden har en eksisterende aftale hos SEAS-NVE?
Hvis kunden allerede har en elaftale hos SEAS-NVE og ønsker denne flyttet med over til ny adresse, så sendes mail til EDC@seas-nve.dk med info om nuværende kundenummer. Så finder vi aftalen.

Hvis kunden fortryder aftalen eller bolighandlen ophæves?
  • Kunden har 14 dages fortrydelsesret.
  • Fortrydelsen er gældende fra den dag den modtages af SEAS-NVE
  • Kunden er ikke bundet elaftalen, men efter de 14 dages fortrydelsesret er det SEAS-NVE´s almindelige opsigelsesvarsel, der er gældende

Når måleren aflæses – Hvor skal aflæsningen sendes hen?
SEAS-NVE trækker selv aflæsning fra DataHubben. 

Naturgas – Aflæsning og indberetning målerdata

Bestilling

VIGTIGT: Navn i VS skal udfyldes korrekt, da det automatisk bliver overført til bestillingen

Aflæsning og indberetning af målerdata

1) Skal gøres af Køber eller Mægler

2) Nødvendige oplysninger:

  • Navn
  • Adresse
  • Aftagenummer eller Kundenummer.
  • Aflæsning

3) Indberetning skal ske til e-mail
naturgas@seas-nve.dk eller på telefon 70 29 29 29 (Vælg naturgas)

4) Det er altid SEAS-NVE som skal kontaktes med aflæsning, når køber har valgt SEAS-NVE.

5) Aflæsningen skal være sendt til SEAS-NVE senest 2 dage efter skæringsdato.

Indberetning målerdata

SEAS-NVE meddeler distributions- selskabet, om tilflytning/ ny kunde på adressen og indhenter oplysning om aftagenummer og EYC. 

Mest stillede spørgsmål

Hvis skæringsdatoen skal ændres, efter kontrakten er indgået?
Dette meddeles STRAKS eller så hurtigt som muligt til SEAS-NVE, og helst på telefon 70 29 29 29 (vælg naturgas) alternativt på naturgas@seas-nve.dk (OBS behandlingstid er ca. 3 hverdage).

Hvis kunden har en eksisterende aftale i andet selskab?
Så opsiges denne aftale automatisk, hos det eksisterende selskab, når en ny aftale bestilles hos SEAS-NVE

Hvis kunden har en eksisterende aftale hos SEAS-NVE?
Hvis kunden allerede har en naturgas-aftale hos SEAS-NVE og ønsker denne flyttet med over til ny adresse? – Send besked via e-mail til naturgas@seas-nve.dk

Hvis kunden fortryder aftalen eller bolighandlen ophæves?
  • Kunden har 14 dages fortrydelsesret
  • Fortrydelsen er gældende fra den dag den modtages af SEAS-NVE.
  • Kunden er bundet af naturgasaftalen i 6 mdr., men kan indenfor de første 14 dage fortryde aftalen. Efter 14 dage gælder SEAS-NVE’s almindelige opsigelsesvarsel, medmindre ejendomshandlen ophæves
  • Binding er nødvendig, da oprettelsen er mere omfattende end ved el
hjælp

Få hurtigt hjælp

Vi er altid klar med personlig hjælp, hvis du har ændringer, fortrydelse og andre spørgsmål:

Telefon: 70 29 24 14
Skriv til os
Hverdage 08.00 - 16.00

SEAS-NVE

SEAS-NVE Strømmen A/S
Hovedgaden 36
4520 Svinninge
CVR-nr. 24213528
Reception: 70 29 29 00

Kundeservice:
Mandag-fredag: 8:30-16:00
Telefon: 70 29 29 29
kundecenter@seas-nve.dk

Sociale medier

© 2020 SEAS-NVE. Alle rettigheder forbeholdes.

Dine fordele

  • Dine fordele
  • Optjen bonus
  • Online overblik
  • Rådgivning

Få hjælp

  • Regninger
  • Flytning
  • Kontakt os
  • Kundeservice

Information

  • Persondatapolitik
  • Cookiepolitik
  • Klage og rettigheder
  • Whistleblowerordning

SEAS-NVE får mange nye kunder – men vi forbliver det selskab, du kender

Som du måske har set i medierne, så har SEAS-NVE nu købt Ørsteds handelsselskab, der leverer el til private kunder. Opkøbet blev endeligt gennemført den 1. september 2020.

I en periode drives det købte selskab videre under navnet "SEAS-NVE Energi". Men på sigt bliver det lagt sammen med SEAS-NVE Strømmen. Vi arbejder nu på at samle alle fordele, produkter og selvbetjeningssystemer, så du får markedets bedste kundeoplevelse.

For god ordens skyld, er der dog i øjeblikket tale om to selvstændige elselskaber, og der er således ikke adgang til kundedata, selskaberne imellem:

  • SEAS-NVE Strømmen (det "gamle" SEAS-NVE) - edc@seas-nve.dk
  • SEAS-NVE Energi (tidligere Ørsted kunder) - edc@energi.seas-nve.dk

Jeg er lidt forvirret, hvem skal jeg kontakte når der er tale om en tidligere Ørsted kunde, som nu er SEAS-NVE Energi kunde?
Du skal i den forbindelse kontakte SEAS-NVE Energi på edc@energi.seas-nve.dk

! OBS ! – Hvis kunden er henvist til SEAS-NVE via VS
KUN hvis kunden er blevet henvist via VS til en ny elaftale, og kunden vel at mærke har bestilt aftalen, skal man benytte mailen til SEAS-NVE Strømmen, for så er kunden i gang med at skifte elselskab til SEAS-NVE Strømmen.

Hvem skal jeg kontakte hvis kunden har været SEAS-NVE Strømmen kunde hele tiden?
Du kontakter som du plejer edc@seas-nve.dk, hvis kunden også før 1. sept. i år var SEAS-NVE kunde.