• Privat
  • Erhverv
  • Offentlige
  • Gadelys
  • Om SEAS-NVE
  • Karriere
  • Driftinfo
  • Kundeservice
SEAS-NVE Logo LOG IND
  • El
    • Produkter

      • Vores elprodukter
      • Dine fordele

      Få hjælp

      • Regning
      • Flytning
      • Mit SEAS-NVE
      • Elvarme – få nedsat din elafgift

      Priser

      • Prisoversigt
      • Eldeklaration
  • Naturgas
    • Produkter

      • Vores naturgasprodukter
      • Dine fordele

      Serviceaftale

      • Bestil serviceaftale

      Nyt gasfyr

      • Få hjælp til udskiftning af dit gasfyr
      • Lån til nyt gasfyr

      Få hjælp

      • Regning
      • Flytning
      • Mit SEAS-NVE
      • Jeg kan lugte gas! Hvad gør jeg?
      • Din guide om naturgas
  • Spar energi
    • El

      • Spar el
      • Hårde hvidevarer
      • Belysning
      • Standby
      • Spar el i sommerhuset

      Varme

      • Spar varme
      • Isolering
      • Opvarmningsformer
      • Vinduer
      • Spar varme i sommerhuset

      Vand

      • Spar vand
      • Bad
      • Toilet
      • Opvask
      • Tøjvask
      • Spar vand i sommerhuset

      Få hjælp

      • Kom godt i gang
      • Få energirådgivning

      Få nyheder på e-mail

      • Nyheder fra 2019
      • Tilmeld dig nyheder
  • Dine fordele
  • Søg
  • Privat
  • Erhverv
  • Offentlige
  • Gadelys
  • Om SEAS-NVE
  • Karriere
  • Driftinfo
  • Kundeservice
Du er her: Forside > Privat > El > Når du taler med elsælgere

Når du taler med elsælgere

Kvinde og mand kigger på telefon

Har du fået tilbud om billig el fra en ny leverandør? Så husk at læse det med småt. Tilbuddene er ikke altid så gode, som de ser ud til.

Se de 5 vigtigste ting, du skal være opmærksom på, når du får et tilbud, der måske næsten lyder lidt for godt.

  1. Gælder besparelsen hele elregningen? Alle skal betale cirka 80 procent af deres elregning i statsafgift. Bliver du lovet en besparelse på 10 procent, er det vigtigt at vide, om det er 10 procent af hele regningen eller kun af den del, der ikke er statsafgift. 
  2. Er der skjulte gebyrer eller afgifter? Du skal for eksempel stadig betale for transporten af el, og den står Cerius altid for på Syd og Vestsjælland. 
  3. Kend din nuværende elpris, så du kan vurdere besparelsen. Find den på din seneste elregning, eller ring til vores kundecenter på 70 29 29 29. Andre selskaber kender ikke din elpris.
  4. Nogle sælgere forklarer, at de samarbejder med os, og at du derfor trygt kan skifte til dem. Det er ikke korrekt. SEAS-NVE har ingen samarbejdsaftaler med konkurrerende elselskaber.
  5. Ingen danske elselskaber kan i dag levere 100 procent grøn energi. Og der findes ikke et særligt forsyningsnet for grøn el. Vil du gerne have klimavenlig el, kan vi tilbyde dig GlobalEnergi, der er Danmarks eneste klimaneutrale elprodukt og anbefales af Danmarks Naturfredningsforening. 
Vil du have hjælp til at vurdere, om et andet elprodukt er billigere end hos os? Ring til vores kundecenter på 70 29 29 29, og få klar besked.

    Del denne side

  • Del på Facebook
  • Del på LinkedIn
  • Del på Twitter
  • Kontakt
  • Print
  • Har du spørgsmål

    - så ring til vores kundecenter

SEAS-NVE

SEAS-NVE A.m.B.A
Hovedgaden 36
4520 Svinninge
CVR nr. 6851 5211
info@seas-nve.dk

Kundeservice:
Telefon: 70 29 29 29
kundecenter@seas-nve.dk

Sociale medier

© 2019 SEAS-NVE. Alle rettigheder forbeholdes.

OM SEAS-NVE

  • Om koncernen
  • Karriere
  • Presse
  • English

Få hjælp

  • Regninger
  • Flytning
  • Kontakt os
  • Kundeservice

Information

  • Persondatapolitik
  • Cookiepolitik
  • Copyright
  • Klage og rettigheder