• Privat
  • Erhverv
  • Gadelys
  • Job
  • Driftinfo
  • Kundeservice
  • Om os
SEAS-NVE Logo LOG IND
  • El
    • Produkter

      • Vores elprodukter
      • Dine fordele

      Få hjælp

      • Regning
      • Flytning
      • Din selvbetjening

      Priser

      • Prisoversigt
      • Eldeklaration
  • Naturgas
    • Produkter

      • Vores naturgasprodukter
      • Dine fordele

      Serviceaftale

      • Bestil serviceaftale

      Nyt gasfyr

      • Få hjælp til udskiftning af dit gasfyr
      • Lån til nyt gasfyr

      Få hjælp

      • Regning
      • Flytning
      • Din selvbetjening
      • Jeg kan lugte gas! Hvad gør jeg?
      • Din guide om naturgas
  • Spar energi
    • El

      • Spar el
      • Hårde hvidevarer
      • Belysning
      • Standby
      • Spar el i sommerhuset

      Varme

      • Spar varme
      • Isolering
      • Opvarmningsformer
      • Vinduer
      • Spar varme i sommerhuset

      Vand

      • Spar vand
      • Bad
      • Toilet
      • Opvask
      • Tøjvask
      • Spar vand i sommerhuset

      Få hjælp

      • Kom godt i gang
      • Få energirådgivning

      Få nyheder på e-mail

      • Nyheder fra 2020
      • Tilmeld dig nyheder
  • Dine fordele
  • Søg
  • Privat
  • Erhverv
  • Gadelys
  • Job
  • Driftinfo
  • Kundeservice
  • Om os
Du er her: Forside > Privat > Naturgas > Bestil serviceaftale > Hvad dækker Tryghed aftalen?

Hvad dækker Tryghed aftalen?

SEAS-NVE Tryghed serviceaftalen omfatter et periodisk service på gasfyr i aftaleperiode.

Hvad er dækket af serviceaftalen?

SEAS-NVE Tryghed serviceaftalen omfatter et periodisk service på gasfyr i aftaleperiode. Serviceeftersynet udføres som et forebyggende vedligeholdelseseftersyn og omfatter følgende opgaver:

  • Kontrol af gasinstallationen, inkl. tæthedsprøvning fra naturgasledning til naturgasfyret.
  • Kontrol af frisklufttilførsel og aftræk.
  • Kontrol af forbrændingen.
  • Kontrol af naturgasfyrets styring, automatik og sikkerhedsfunktioner.
  • Kontrol af trykekspansionsbeholder (hvis afspærringsventiler er monteret).
  • Kontrol af brugsvandsproduktion (ved kombi-kedler).
  • Rensning og justering af naturgasfyrets brænder og aftræk.
  • Nødvendige reparationer og udskiftning af komponenter og udstyr, herunder på aftræk, som er tilgængeligt i naturgasfyrets opstillingsrum.
  • Rensning af snavsfilter, hvis der er monteret afspærringsventiler ved snavsfiltret.
  • Anvendte, nødvendige reservedele faktureres til gældende dagspriser.

Hvad er ikke dækket af serviceaftalen?

Følgende ydelser er ikke dækket af serviceaftalen og skal betales særskilt.

  • Forbrug af reservedele af enhver art.
  • Udskiftning af naturgasfyr eller gasblæse luftbrænder. 
  • Udskiftning af ekspansionsbeholdere, hvor demontering af naturgasfyret er nødvendig. 
  • Montering af eksterne ekspansionsbeholdere hvor indgreb i rørinstallationen er nødvendig. 
  • Udskiftning af varmtvandsbeholdere eller udsyring/rensning af rør eller varmespiraler i varmtvandsbeholdere undtaget herfor er Geminox og Elco produkter. 
  • Udsyring af naturgasfyrets varmeveksler (demontering og montage er med i serviceaftalen). 
  • Udskiftning af sikkerhedsventil til varmtvandsbeholderen. Gælder dog ikke for kedeltyperne Egalis og Isomax
  • Udskiftning af shunt/shuntpumpe samt brugsvandspumpe. 
  • Reparation af skjulte frisklufts-og aftrækskanaler. 
  • Reparation af skorsten eller aftrækskanal, der er tilsluttet et naturgasfyr med åben forbrænding. 
  • Arbejde, der skal udføres på bygningsdele. 
  • Demontering af naturgasfyret, skabe eller hylder, hvis pladsforholdene gør servicearbejdet særligt vanskeligt, eksempelvis, hvor naturgasfyret er indbygget i et skab eller lignende. 
  • Særlige foranstaltninger, der er nødvendige for at udføre servicearbejdet, eksempelvis brug af lift, kran, stillads eller lignede. 
  • Servicearbejdet skal kunne udføres i henhold til gældende sikkerhedsregler, herunder stigeregulativet. 
  • Rensning af snavssamler ved tilkald. 
  • Kontrol eller udskiftning af anode i varmtvandsbeholder. 
  • Genudkald til defekte komponenter, der ikke ønskes udskiftet ved et tidligere servicebesøg. 
  • Udskiftning af tilkalket brugsvandsveksler. 
  • Har du akut behov for hjælp, men endnu ikke en serviceaftale hos os, kan du stadig tegne en. Vi opkræver et havarigebyr på 1.352,50 kroner på den første regning for at sende en tekniker ud akut, inden din serviceaftale starter.


    Del denne side

  • Del på Facebook
  • Del på LinkedIn
  • Del på Twitter
  • Kontakt
  • Print

SEAS-NVE

SEAS-NVE Strømmen A/S
Hovedgaden 36
4520 Svinninge
CVR-nr. 24213528
Reception: 70 29 29 00

Kundeservice:
Mandag-fredag: 8:30-16:00
Telefon: 70 29 29 29
kundecenter@seas-nve.dk

Sociale medier

© 2020 SEAS-NVE. Alle rettigheder forbeholdes.

Dine fordele

  • Dine fordele
  • Optjen bonus
  • Online overblik
  • Rådgivning

Få hjælp

  • Regninger
  • Flytning
  • Kontakt os
  • Kundeservice

Information

  • Persondatapolitik
  • Cookiepolitik
  • Klage og rettigheder
  • Whistleblowerordning