Nyhed - 10. marts 2016
Den 1. april 2016 sker der nogle ændringer, som forenkler det danske elmarked. Især fordi alle fremover kun får elregninger fra én afsender – uanset hvilken elleverandør man vælger.
Hvis du har prøvet at købe el hos ét selskab, men bor i et andet selskabs netområde, så ved du, at det indtil nu har medført elregninger fra to afsendere: Din elleverandør og dit lokale energiselskab. Det bliver nu lavet om.
Efter den 1. april 2016 vil alle kun modtage elregninger fra det selskab, hvor de køber deres el. På den måde bliver det nemmere at bevare overblikket over den samlede eludgift.
Ét kontaktpunkt er mere praktisk end to
Når ændringerne træder i kraft, skal alle henvendelser omkring elleverancen rettes til leverandøren. Det gælder selv ved strømafbrydelse. Eksempel: Hvis SEAS-NVE har en kunde i Sønderjylland, der pludselig mangler strøm, så skal vedkommende kontakte os – ikke sit lokale netselskab. Så sørger vi for, at elforsyningen hurtigst muligt genetableres. På den måde skal man som forbruger kun forholde sig til ét kontaktpunkt.
Se en kort video om de kommende ændringer
Læs mere om ændringerne og hvad de betyder for dig på nyeregler.seas-nve.dk